Het proces verliep in enkele stapjes:
1. Wat is de omtrek van ons hoofd? Hier leerden wij eerst wat de omtrek is en hoe wij die moeten vinden. Nadien onderzochten wij de omtrek van ons hoofd.
2. Ons ontwerp: Iedereen kreeg als taakje mee om een eigen muts te ontwerpen. Hierbij moesten de kinderen vooral rekening houden met de vorm en de extra's. (belletjes, versiersels...)
3. Een patroon: Wij hebben nu al onze omtrek en een idee, nu kunnen wij eraan beginnen. Voorzichtig tekenen wij, op onze stof, de vorm van onze muts. Nadien moesten wij de muts uitknippen maar voor velen was dat een hele klus.
4. De festonsteek: De mutsen werden aan elkaar genaaid met de festonsteek.
Een dikke duim aan iedereen want jullie hebben dat heel goed gedaan!
Het "versje" hielp vele kinderen doorzetten tot het bittere einde want het was niet altijd even gemakkelijk. "Van achter naar voor en dan het naaldje erdoor."
5. Versieren: Het eind is in zicht. Nu enkel nog de mutsen versieren en klaar is Kees en in dit geval: klaar is de muts!
MORGEN MODESHOW!! KOM MAAR ALLEMAAL EEN KIJKJE NEMEN Hé!!!!
Super mooie mutsen,
BeantwoordenVerwijderenmooi verwoord en geïllustreerd op deze blog.
Ik krijg een glimlach op mijn gezicht,
want over enkele jaren komt ook mijn kleine meid hier terecht :-)
JOEPIE !
Super projectje dit!!! Echt fantastisch hoe je de kinderen hier hebt ondersteund! En tegelijkertijd een heel mooi staaltje van 'levend rekenen'! Hoedje (muts?) af voor Inger!
BeantwoordenVerwijderen